myClub-palvelusopimuksen ehdot
Palveluntarjoaja
Taikala Oy
Y-Tunnus: 2254831-7
Osoite: Linnoitustie 4A, 02600 ESPOO
Sähköposti: myynti@taikala.fi
Palvelun Tilaaja
Palvelun Tilaaja on tilauksessa ilmoitettu urheiluseura tai vapaa-ajan yhteisö sekä yhteisön yhteyshenkilö (pääkäyttäjä). Palvelun Tilaajan tulee ilmoittaa laskutusyhteystietojensa muuttumisesta Palveluntarjoajalle ilman aiheetonta viivytystä. Palvelun Tilaaja voi päivittää laskutusyhteystietojaan myClub-palvelun kautta, jolloin tiedot päivittyvät suoraan eikä muutoksia tällöin tarvitse erikseen ilmoittaa (“Asetukset->Yleiset” kohta “Laskutustiedot myClub-palveluntarjoajalle”).
Käyttäjä
Käyttäjä on henkilö, jolle on myönnetty käyttöoikeus myClub-palveluun.
Palvelun kuvaus
myClub on urheilu- ja vapaa-ajan yhteisöjen sähköinen jäsenpalvelu, jonka avulla yhteisö Palvelun Tilaajana hallinnoi jäsen- ja asiakasrekisteriä, laskutusta, tapahtumailmoittautumisia, läsnäoloseurantaa ja jäsenviestintää. myClub tarjoaa yhteisön johdolle kattavia tilastoja ja raportteja yhteisön toiminnasta.
Käyttäjänä yhteisön jäsen voi myClubin avulla ylläpitää helposti yhteystietojaan, vastaanottaa tiedotteita ja laskuja, ilmoittautua yhteisön tapahtumiin sekä seurata omaa aktiivisuuttaan.
Palvelun hinnat ja maksuehto
Palveluntarjoaja veloittaa Palvelun Tilaajaa voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa laskutusjaksoittain veloitettavan tuotteen tai palvelun hintaa ilmoittamalla muutoksesta vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen muutoksen voimaantulopäivää. Maksuehto on 7 pv laskun päivämäärästä. Mikäli maksu viivästyy, Palveluntarjoajalla on oikeus periä eräpäivän jälkeiseltä ajalta korkolain mukainen viivästyskorko sekä kohtuulliset perimiskulut.
Palvelusopimuksen voimassaolo
Kun myClub-palvelua koskeva tilaus on saatu, Palveluntarjoaja lähettää Palvelun Tilaajalle tilausvahvistuksen tilatusta palvelusta sähköpostitse. Tilausvahvistus antaa Palvelun Tilaajalle käyttöoikeuden ko. palveluun. Palveluntarjoajalla on oikeus hylätä Palvelun Tilaajan tekemä tilaus.
Käyttöoikeus on voimassa toistaiseksi.
Palvelusopimuksen irtisanominen
Palvelun Tilaajan puolelta irtisanomisaika on (1) kuukausi. Käyttöoikeuden irtisanominen ei oikeuta hyvitykseen jäljellä olevista maksetuista myClub-tekstiviesteistä. Palveluntarjoajan puolelta irtisanomisaika on kolme (3) kuukautta.
Palvelusopimuksen purkaminen
Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa palvelusopimus, mikäli Palvelun Tilaaja ei ole palvelun käyttöönoton jälkeen suorittanut siitä kertyneitä maksuja, eikä niitä ole saatu perityksi kohtuullisessa ajassa. Palvelun käyttöoikeus päättyy tällöin välittömästi ilman erillistä ilmoitusta. Palvelun Tilaajan järjestelmätiedot poistetaan kuuden (6) kuukauden kuluessa palvelun päättymisestä. Palvelu voidaan kytkeä takaisin käyttöön Palvelun Tilaajan suoritettua maksamattomat maksut ja niiden perinnästä aiheutuneet kulut, jos järjestelmätietoja ei ole poistettu.
Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa palvelusopimus ja päättää sopimukseen liittyvät käyttöoikeudet tilanteissa, joissa ilmenee syytä epäillä, että Palvelun Tilaaja tai Käyttäjä
- Rikkoo sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä
- Väärinkäyttää myClubin viestiominaisuuksia esimerkiksi lähettämällä sopimattomia tai säädyttömiä tekstiviestejä tai sähköposteja kolmansille osapuolille tai muutoin
- Ylikuormittaa Palvelua siten että Palvelun käyttö estyy muilta Käyttäjillä
- Väärinkäyttää tai luo virheitä tai ongelmia myClub palvelussa aiheuttaakseen ongelmia muille Käyttäjille, Palvelulle tai Palveluntarjoajalle
- Muuten aiheuttaa haittaa tai vahinkoa muille Käyttäjille, Palvelulle tai Palveluntarjoajalle; tai
- Rikkoo näitä ehtoja tai palvelun käyttöehtoja.
Oikeudet
myClub on Palvelun Tilaajan ja Käyttäjien saatavilla näiden ehtojen mukaisesti. Palvelun Tilaaja ja Käyttäjät sitoutuvat käyttöehtojen noudattamiseen myClub tunnuksen luomisprosessin aikana (rekisteröityminen) sekä palvelun käyttämisen yhteydessä.
Kaikki myClub:iin liittyvät immateriaalioikeudet kuuluvat yksinoikeudella Palveluntarjoajalle tai kolmansille oikeudenomistajille.
Henkilötiedot
Palveluntarjoaja huolehtii Palvelun ylläpidosta ja käsittelee tällöin Palvelun Tilaajan henkilörekistereihin kuuluvia Käyttäjien henkilötietoja käsittelijän roolissa. Palvelun Tilaaja toimii henkilörekisterinsä (kuten jäsenrekisterinsä) rekisterinpitäjänä. Palveluntarjoaja ja Tilaaja solmivat erillisen sopimuksen henkilötietojen käsittelystä (”Henkilötietojen käsittelysopimus”).
Palvelun Tilaaja huolehtii Käyttäjien henkilötietojen käsittelyyn liittyvästä informoimisesta.
Käyttöoikeuden siirtäminen
Palvelun Tilaajalla tai Käyttäjällä ei ole oikeutta ilman Palveluntarjoajan suostumusta siirtää tämän palvelun käyttöoikeutta edelleen. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää tämän palvelun tarjoaminen kolmannelle osapuolelle ilmoittamalla siitä palvelun Palvelun Tilaajalle.
Palvelun keskeytykset
Palveluntarjoaja varaa oikeuden oman harkinnan mukaisesti rajoituksetta keskeyttää Palvelun toimittamisen ja estää Käyttäjiltä tilapäisesti pääsyn Palveluun palvelupäivitysten, Force Majeure – tapahtumien (kuten esimerkiksi julkisessa liikenteessä, tietoliikenneverkoissa tai energiavaroissa taikka edellä mainittujen jakelussa esiintyvien häiriötilanteiden, sodan, levottomuuksien, terroristi-iskujen, toimivaltaisten siviili- tai sotilasviranomaisten antamien lakien tai määräysten, lakkojen, työsulkujen, tulipalojen, tulvien, luonnonmullistusten tai muiden palvelun toimittajan vaikutusvallan ulkopuolella olevien syiden vuoksi) tai muiden sellaisten syiden vuoksi, jotka voivat tilapäisesti estää Palvelun toimittamisen tai jotka voivat edellyttää Palvelun keskeyttämistä.
Muutokset Palveluun ja Palvelun ehtoihin
Palveluntarjoajalla on oikeus parantaa, täydentää, muuttaa tai poistaa myClub-palvelun ominaisuuksia ja palveluja. Lisäksi palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa palvelusopimuksen ehtoja sekä Palvelun käyttöehtoja.
Kaikista merkittävistä muutoksista palveluun tiedotetaan myClub-palvelussa.
Palveluntarjoaja viestinnän välittäjänä
myClub-palvelussa on ominaisuuksia kuten tiedotteiden lähetys sähköpostilla tai tekstiviestillä, tapahtumiin, tiedotteisiin ja keskusteluun kommentointi, jotka edellyttävät Palveluntarjoajan toimivan viestinnän välittäjänä.
Käyttäjä ja/tai Palvelun tilaaja hyväksyy, että Palveluntarjoaja saa käsitellä sähköisiä viestejä ja välitystietoja toteuttaakseen seuraavat käsittelytoiminnot 1) Käsittely viestinnän välittämiseksi ja palvelun toteuttamiseksi sekä tietoturvasta huolehtimiseksi 2) Käsittely laskutusta varten 3) Käsittely teknisen vian tai virheen havaitsemiseksi 4) Käsittely teknistä kehittämistä varten 5) Käsittely markkinointia varten 6) Käsittely tilastollista analyysia varten 7) Käsittelyoikeus väärinkäytöstapauksissa
Käsittely viestinnän välittämiseksi ja palvelun toteuttamiseksi sekä tietoturvasta huolehtimiseksi
Palvelun Tilaajan toimihenkilöt voivat lähettää tiedotteita sähköpostilla tai tekstiviestinä Palvelun Tilaajan Käyttäjille. Seuraavat välitystiedot tallennetaan järjestelmään: viestin lähetystapa, lähetysosoite, otsikko, sisältö ja vastaanottajat. Vain Palvelun Tilaajan viestin lähettävä toimihenkilö voi tarkastella viestiä tai viestiluonnosta jälkikäteen ja esimerkiksi kopioida viestin viestipohjaksi uudelle viestille. Välitystiedot tallennetaan enintään kuuden kuukauden ajan Palvelun Tilaajan asiakassuhteen päättymisestä.
Käsittely laskutusta varten
Tekstiviestipalvelu on myClub-palvelussa maksullinen lisäpalvelu. Palvelun Tilaajan hyödyntäessä tekstiviestipalvelua tallennetaan tekstiviestien lähetysmäärät järjestelmään laskutusta varten. Laskun määräytymiseen liittyviä tietoja säilytetään enintään kuuden kuukauden ajan Palvelun Tilaajan asiakassuhteen päättymisestä.
Käsiteltävät välitystiedot: Palvelun Tilaajan tunnus, viestin tunnus, viestityyppi, lähetysosoite, lähettäjän tunnus, tekstiviestien määrä, lähetysaika
Käsittely teknisen vian tai virheen havaitsemiseksi
Palveluntarjoaja selvittää viestien välitysongelmia, jos Palvelun Tilaaja tai Käyttäjä raportoi ongelmista, Palveluntarjoaja poistaa automaattisesti lähetysosoitteet, jotka sähköpostipalvelin raportoi virheelliseksi.
Käsittely teknistä kehittämistä varten
Palveluntarjoajalla on oikeus kehittää palvelun toimintoja, suorituskykyä ja käytettävyyttä.
Käsittely markkinointia varten
Palveluntarjoaja voi käsitellä välitystietoja omien palvelujen markkinoimiseksi kuitenkin siten että Käyttäjä voi erikseen antaa luvan tai peruuttaa luvan suoraan myClub-tililtään.
Käsittely tilastollista analyysia varten
Palveluntarjoaja voi käsitellä välitystietoja automaattisen tietojenkäsittelyn avulla tilastollista analyysia varten. Analyysista ei voida tunnistaa yksittäistä luonnollista henkilöä.
Käsittelyoikeus väärinkäytöstapauksissa
Palveluntarjoajalla on oikeus käsitellä välitystietoja väärinkäytösten havaitsemiseksi, estämiseksi ja selvittämiseksi.
Erimielisyydet
Käyttöoikeutta koskevat erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti keskinäisin neuvotteluin. Jos yhteisissä neuvotteluissa ei päästä tulokseen, käyttöoikeudesta aiheutuvat riidat ratkaistaan Espoon käräjäoikeudessa.
Asiakaspalvelu
Käyttäjä voi antaa palautetta “anna meille palautetta” -linkin kautta.
Muut ehdot
Palveluntarjoaja ei takaa, että myClub toimii virheettömästi tai ongelmitta. Palveluntarjoaja huomioi kuitenkin Palvelun Tilaajalta ja Käyttäjiltä saadun palautteen ja Palveluntarjoaja on sitoutunut tekemään parhaansa korjatakseen myClub-palvelussa käytön yhteydessä mahdollisesti ilmenevät virheet ja ongelmat.
Palvelu tarjotaan Käyttäjille ja Palvelun Tilaajille sellaisena kuin se on. Palveluntarjoaja ei myönnä takuita myClub:ille, sen saatavuudelle, laadulle, käytettävyydelle tai soveltuvuudelle. Palveluntarjoaja kieltäytyy nimenomaisesti kaikesta korvausvastuusta (mukaan lukien menetetystä liikevoitosta, liiketoiminnan keskeytymisestä tai liiketoiminnallisen tiedon hukkumisesta aiheutuneen vahingon korvaamisesta, taikka muun luonteeltaan taloudellisen vahingon korvaamisesta, edellä mainittuihin kuitenkaan rajoittumatta) perustuen myClub:in käyttämiseen tai käytön estymiseen.
Palveluntarjoaja ei myöskään hyväksy mitään vastuuta kolmansien osapuolten viestintäverkkoyhteyksistä tai Palvelun Tilaajan tai Käyttäjien omista käyttöympäristöistä, jotka ovat tarpeen myClub-palvelun käyttämiseksi, vaan edellä mainitut asiat kuuluvat kaikilta osin Palvelun Tilaajan ja Käyttäjien yksinomaisen vastuun piiriin. Palveluntarjoaja ei vastaa palvelun Käyttäjien myClub-palveluun tuottaman materiaalin sisällöstä, tekijänoikeuksista eikä toimivuudesta.
Käyttäjien tulee kohdella heidän myClub-käyttötunnuksiaan ja salasanojaan huolellisesti ja pidättäytyä paljastamasta edellä mainittuja ulkopuolisille henkilöille. Käyttäjät ovat vastuussa kaikesta heidän henkilökohtaisilla tunnuksillaan ja salasanoillaan tapahtuneesta myClub-käytöstä.
Käyttöympäristö
Tietokone web-selaimella ja internetyhteydellä
Matkapuhelin web-selaimella ja tiedonsiirtoyhteydellä