Seuratyön sydämessä -haastattelusarja lähestyy viidettä jaksoaan!
Olemme saaneet kunnian haastatella upeita ja kovaa työtä tekeviä seuratyöntekijöitä, joiden kokemusten kautta olemme saaneet entistä syvempää ymmärrystä siitä, millaista apua myClub tarjoaa seuroille – ja millaista lisätukea mahdollisesti tarvittaisiin.

Toisessa jaksossa haastattelimme LoPa P10 -joukkueen päävalmentajaa Markus Kolinia. Hän kertoi laajasti siitä, mihin myClubia käytetään LoPassa niin seuratasolla kuin valmentajan näkökulmasta. Lisäksi Kolinilla on kokemusta järjestelmän käytöstä myös vanhempana, sillä hänen lapsensa harrastavat jalkapalloa eri seuroissa.
Kolinin mukaan myClub toimii LoPassa joukkuetoiminnan perustana – erityisesti viestintä- ja laskutuskanavana. Valmentajana hän korosti seuraavia keskeisiä toimintoja: harjoitusten suunnittelu, läsnäoloseuranta, treeniaktiivisuuden tilastointi sekä pelien kokoonpanojen vahvistaminen.Vanhempana hän arvosti erityisesti sitä, että myClub näyttää selkeästi, milloin ja missä kaikkien lasten treenit ovat.
Kolmannessa jaksossa haastateltavana oli Santtu Sipilä, Gnistanin P13-joukkueen joukkueenjohtaja, joka tukee myös muita Gnistanin joukkueita myClub-asioissa. Sipilä nosti esille tapahtumien suunnittelun helppouden ja läsnäoloseurannasta saatavan tilastotiedon tärkeyden.Hänen mukaansa on ensiarvoisen tärkeää, että myClub toimii yhtenä keskitettynä alustana, jonka kautta kaikki tarvittavat toiminnot hoituvat ja seuranta pysyy ajan tasalla. Lisäksi hän toi esiin turnausreissuihin liittyvät lisätiedot, jotka säilyvät turvallisesti myClubissa.
Haastattelusarjan neljännessä jaksossa ääneen pääsi NMKY:n valmennuspäälikkö Juuso Milén, joka nosti esille, kuinka myClub helpotti merkittävästi joukkueen ylläpitoa verrattuna aiempaan Excel-pohjaiseen toimintamalliin. Juuson mukaan järjestelmä tarjoaa hyödyllistä dataa muun muassa pelaajien aktiivisuudesta ja viestinnästä eri joukkueissa, mikä helpottaa kokonaisuuden hallintaa.
Hänen vinkkinsä seuroille, joilla ei vielä ole myClub käytössä, on ottaa rohkeasti yhteyttä muihin saman lajin seuroihin ja kysyä heidän kokemuksiaan. Näin NMKY aikoinaan toimi – ja sai erittäin positiivista palautetta, minkä seurauksena päätti ottaa myClubin käyttöön.
Kokeile ilman riskiä
Mikäli seura ei ole tyytyväinen myClub-palveluun tai myClub-lisäpalveluun (koskee Kirjanpito, Pankkiyhteys, Kotisivupaketti, Verkkolaskutus, Verkkokauppa, Aulamoodi, Tuotteet, Vuorosuunnittelu), saa seura rahat takaisin peruessaan myClub-palvelun tai ko. lisäpalvelun.
Seuralla on oikeus myClub-takuuseen kerran kunkin (lisä)palvelun osalta. Rahat palautetaan seuran määrittelemälle tilille seuraavan kalenterikuukauden aikana (myClub-palvelu) tai hyvitetään seuraavan kuukauden palvelumaksussa. Takuu voimassa 6kk palvelun tilauspäivämäärästä.
Tilaa myClub