Varainhankinta - Ikimuistoisten kokemusten mahdollistaja
Varainhankinta - tuo vuosittain vastaantuleva ja puhuttava aihe, joka koskee merkittävää osaa suomalaisista urheiluseuroista sekä joukkueista.
Kun junioriurheilijoilta kysyy mikä harrastamisessa on parasta, nousevat usein pari asiaa ylitse muiden - leirit ja ulkomaanmatkat. Näitä ikimuistoisia reissuja suunnitellessa kuitenkin herää aina kysymys: miten matka kustannetaan? Ja tähän vastaus on usein kaikille suomalaisille tuttu konsepti, varainhankinta.
Varainhankinnasta on tullut merkittävä osa suomalaista seura-arkea ja se on mahdollistanut sadoille tuhansille lapsille kokemuksia, jotka muuten olisivat voineet jäädä välistä. Varainhankinnan hyödyt eivät kuitenkaan ole pelkästää taloudellisia, vaan lapset ja nuoret oppivat tuotteita myytäessä myös tärkeitä elämäntaitoja. Yhdessä toteutettu varainhankintakampanja ja asetettuihin tavoitteisiin pääsy on innostavaa ja opettavaista.
Maailman muuttuessa myös varainhankinta on muuttanut muotoaan. Monet varainhankintayritykset ovat siirtäneet toimintaansa verkkokauppoihin, joka tekee prosessista huomattavasti helpompaa ja tehokkaampaa. Teknologiakehityksen ja sosiaalisten medioiden myötä pelaajien, vanhempien ja joukkueiden tavoittavuus on kasvanut merkittävästi, mikä mahdollistaa tuotteiden myynnin yhä laajemmalle yleisölle.
Jotta seura saa varainhankinnasta mahdollisimman paljon irti, kokosimme muutaman vinkin, joilla kampanjasta tehdään entistä tehokkaampi.
- Luokaa selkeä tavoite ja budjetti, joka konkretisoi vaadittavan työn määrän
- Tuokaa avoimesti esiin syy varainkeruun takana - tunteisiin vetoaminen toimii
- Selvittäkää teille sopivin varainkeruukumppani(t), jolla tavoitteeseen päästään
- Sitouttakaa osallistujat - nuoret rakastavat kilpailuja, palkitkaa onnistujat
- Elämme digiaikaa, hyödyntäkää eri SoMe-kanavia
- Olkaa luovia ja pitäkää hauskaa - kuten mainittu, ihmiset rakastavat ilmiöitä ja tunteisiin vetoamista, ottakaa siitä hyöty irti
Urheiluseuroille ja yhdistyksille varainhankintaa tarjoavia yrityksiä on läjäpäin, mutta me myClubilla teemme yhteistyötä muutaman perinteisen ja toimivaksi todetun yrityksen kanssa. Kaikilla kumppaneillamme on hieman erilainen tuoteportfolio, mutta ajatus toiminnan takana on sama - tehdä seurojen varainhankinnasta mahdollisimman helppoa.
Alla esittelemmekin kumppanimme, jotka ovat varmasti monelle jossain määrin tuttuja ennestään. Kumppaneihin voi myös tutustua tarkemmin myClubin varainhankinta-osiossa.
Vuodesta 1991 toimineen Kakkutukun herkut ovat tulleet vuosien saatossa tutuiksi lähes jokaiselle suomalaiselle. Isoäidin suklaakeksit, äidin suklaapalloset, pikkuveljen paras toffeesekoitus ja monet muut herkulliset tuotteet koristavat työpaikkojen kahvipöytiä ympäri vuoden. Kakkutukun tuotteita voi myydä perinteiseen tapaan keräämällä asiakkailta tilauksia myyntikuvaston avulla, mutta myös jakamalla linkkiä verkkokauppaan, josta asiakkaat voivat tehdä tilauksen itse. Verkkokaupan ansiosta myynti ei siis rajoitu enää pelkästään naapureihin ja työkavereihin, vaan mahdollistaa esimerkiksi somen hyödyntämisen aivan uudella tavalla.
Kukapa meistä ei tarvitsisi laadukkaita alusvaatteita, sukkia tai t-paitoja? Gutzin varainhankintakonsepti on erittäin simppeli ja toimiva - helposti myytävät paketit maksavat 20 €, josta seura tienaa 5 €. Myös Gutzilla tuotteita voi myydä sekä perinteiseen tapaan että uutta verkkokauppaa hyödyntäen. Allekirjoittaneella on tätä tekstiä kirjoittaessa päällään Gutzin vaatteita, jotka on todettu erittäin toimiviksi niin toimistolla kuin golfkentälläkin.
Kansallistukun portfolio koostuu kahdesta jokaisen suomalaisen kodista löytyvästä tuotteesta; wc- sekä talouspaperista. Paperit ovat 100% kotimaisia ja toimitetaan suoraan Mäntän ja Nokian tehtailta. Maailmasta tuskin löytyy ihmistä, jonka mielestä paperien viikoittainen raahaaminen kaupasta kotiin olisi mukavaa puuhaa, joten kynnys niiden tilaamiseen on hyvinkin matala. Kuten kotona, myös työpaikalla tarvitaan papereita, joten Kansallistukun tuotteet sopivat erinomaisesti yritysmyyntiin.
Varainhankinta ei ole pelkästään rahankeruuta; se on mahdollisuus opettaa lapsille ja nuorille tärkeitä taitoja, kuten yhteistyötä, tavoitteiden asettamista ja vastuullisuutta. Hyvin suunniteltu ja toteutettu varainhankintakampanja voi tarjota unohtumattomia kokemuksia sekä urheilijoille että heidän perheilleen.
Kokeile ilman riskiä
Mikäli seura ei ole tyytyväinen myClub-palveluun tai myClub-lisäpalveluun (koskee Kirjanpito, Pankkiyhteys, Kotisivupaketti, Verkkolaskutus, Verkkokauppa, Aulamoodi, Tuotteet, Vuorosuunnittelu), saa seura rahat takaisin peruessaan myClub-palvelun tai ko. lisäpalvelun.
Seuralla on oikeus myClub-takuuseen kerran kunkin (lisä)palvelun osalta. Rahat palautetaan seuran määrittelemälle tilille seuraavan kalenterikuukauden aikana (myClub-palvelu) tai hyvitetään seuraavan kuukauden palvelumaksussa. Takuu voimassa 6kk palvelun tilauspäivämäärästä.
Tilaa myClub