2018 oli myClubin vuosi

Urheilutermein vuosi 2018 oli myClubille täynnä maaleja, tuuletuksia ja uusia pelikuvioita. Kauteen 2019 voidaan lähteä luottavaisin mielin, mitä ennen on kuitenkin hyvä vetää kulunut kausi pakettiin.

Suomen puhutuimpia uutisia vuonna 2018 on ollut EU:n tietosuoja-asetus eli GDPR, minkä varmasti jokainen huomasi viimeistään toukokuussa asetuksen astuttua voimaan. Eri palveluntarjoajien oli pakko reagoida uuteen asetukseen, jotta käyttäjien tiedot ovat varmasti turvassa ja niitä käytetään oikein. myClub-tiimin tavoitteena oli kehittää palvelua niin, että urheiluseurojen on jatkossa helppo noudattaa GDPR:n vaatimuksia myClubia käyttämällä. Kovan työn jälkeen tässä onnistuttiin erinomaisesti.

Tietosuojaseminaarissa oli paljon vieraita ja painavaa asiaa.

Myös seuroissa asetuksen tuomiin muutoksiin oli selvästi reagoitu, sillä myClubin järjestämässä tietosuojaseminaarissa Helsingissä oli maaliskuussa yli 100 suomalaista urheiluseurapäättäjää kuulemassa asetuksen muutoksista. Järjestelmän päivityksen ja seminaarin lisäksi myClub-tiimi ahersi GDPR:n parissa ohjeistamalla seuroja, luomalla valmiin tietosuojaselostemallin ja tiedottamalla asetuksesta sekä yleisesti että myClubiin liittyen. Tietosuoja on nykypäivänä erittäin tärkeä asia, jonka Taikala Oy ja myClub-tiimi ottavat vakavasti. Urheiluseurat voivat jatkossakin olla varmoja, että myClubin kehityksessä tietosuojan huomiointi on käyttäjäystävällisyyden lisäksi aina mukana.

Mittava projekti käyttäjäystävällisyyden eteen saatiin kesällä valmiiksi, kun myClubin kehitystiimi julkaisi uuden käyttöliittymän toimihenkilöille. Uusi käyttöliittymä teki myClubista kerralla modernimman näköisen, yhdenmukaisemman ja helpomman käyttää. Päivitys takasi myös sen, että myClubia voidaan kehittää teknisesti tulevaisuudessa parhaalla mahdollisella tavalla. Kehitys ei loppunut kesällä, sillä jo kuluneen syksyn aikana myClubiin on tuotu uusia toiminnallisuuksia ja kehitetty vanhoja, jotta myClub-asiakkailla olisi jatkossakin käytössään yhä parempi jäsenpalvelu.

Kesällä julkaistiin myös uusi MyShop Myyntipiste -lisäpalvelu, joka sujuvoittaa  MobilePayn mobiilimaksujen avulla erityisesti tapahtumien myyntipisteiden rahastusta. Kyse on nykyaikaisesta, turvallisesta ja edullisesta palvelusta, joka seurojen kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön vaikkapa kevätturnauksien toimintaa helpottamaan. Vuonna 2019 lisäpalvelurintamalla tulee tapahtumaan paljon, sillä luvassa on helpotusta muun muassa läsnäoloseurantaan, maksuvalvontaan ja verkkokauppaan. myClubin käyttöä mobiilissa tullaan helpottamaan myös merkittävästi sekä toimihenkilöille että harrastajille.

myClubiin luotetaan vankasti suomalaisessa urheiluseurakentässä, ja uusia seuroja ottaa palvelun käyttöönsä viikoittain. Olemme mukana yli 450 urheiluseuran ja peräti yli 230 000 harrastajan arjessa mukana, mistä olemme todella ylpeitä. Joukkoon mahtuu kirjava joukko erilaisia urheiluseuroja ympäri Suomen. myClub tuo helpotusta jokaisen seuran arkeen lajista, koosta tai toimintaperiaatteista huolimatta. myClub-tiimi tekee päivittäin töitä helpomman urheiluseuratoiminnan eteen, joten seurojen matka jatkuu myClubin kanssa varmasti pitkään, helposti ja turvallisesti. Tästä on hyvä jatkaa kauteen 2019.