EräViikingit: myClub säästää meiltä valtavasti vaivaa

eräviikingit

Suomen suurin salibandyseura EräViikingit on saanut merkittävästi vähennettyä rästissä olevien jäsen- ja osanottomaksujen ongelmaa.

Uuden palvelun käyttöönoton ansiosta seuran myöhässä olevien laskujen määrä on laskenut parhaimmillaan jopa 0,2 prosenttiin kaikista laskuista. Se on monin kerroin vähemmän mitä aikaisemmin.

-Aikaisemmin laskut tarkistettiin manuaalisesti. Karhut lähetettiin yksitellen sähköpostilla tai jopa kirjeitse, seuran toiminnanjohtaja Jari Oksanen kertoo.

-Nyt maksumuistutukset lähtevät massapostina yhdellä klikkauksella. Tämä säästää meiltä valtavasti vaivaa.

Muutoksen mahdollisti seuran siirtyminen kotimaiseen myClub-palveluun. Palvelu yhdistää yhteen palveluun niin laskutuksen, jäsenrekisterin kuin tapahtumiin ilmoittautumisenkin.

EräViikingit ei ollut ongelmansa kanssa yksin. MyClubin taustalla olevan Taikala Oy:n toimitusjohtajan Kai Tulosen mukaan jopa 10-20 prosenttia seurojen laskuista maksetaan usein myöhässä.

-Ihmiset eivät tee sitä tarkoituksella, usein ne vain unohdetaan maksaa. Useimmat muut laskut maksetaan tunnollisemmin, hän kertoo.

EräViikinkien suurin osa tunnettiin aikaisemmin nimellä Tapanilan Erän salibandyjaosto, josta moni toiminnoista sinne siirtyi. Se oli aikaisemmin käyttänyt ilmoittautumisiin Nimenhuutoa, rekistereiden ylläpitoon Word- ja Excel-dokumentteja ja omaa laskutusohjelmaa. EräViikingeissä on nyt noin 2000 salibandyn harrastajaa.

-Pienemmälle seuralla erilliset ohjelmat toimivat ihan hyvin, mutta kun me kasvoimme, niin ne eivät enää riittäneet meille, Oksanen sanoo.

-Aika nopeasti huomasimme järjestelmän hyödyt, joista suurin on manuaalisen työn väheneminen. Nyt toivon, että olisimme ottaneet myClubin käyttöön jo aikaisemmin.

Harva it-järjestelmä on täydellinen. EräViikingeissäkin käyttäjät ovat havainneet kehittämiskohteita ja tuoneet ne palvelun ylläpitäjän tietoon.

-MyClub on kehittynyt 1,5 vuodessa jo paljon. Olemme huomanneet, että aika monesta versiopäivityksestä löytyy muutoksia, joita me olemme toivoneet, Oksanen sanoo tyytyväisenä.

MyClubia kehitetään jatkuvasti. Palvelun tarjoaja ei kuitenkaan etukäteen kerro, mitä muutoksia palveluun tulevaisuudessa tehdään ja millä aikataululla. Näin toimii esimerkiksi Apple. MyClubkin haluaa yllättää käyttäjänsä iloisesti.


Pyydä esittelyä