Webinaari: myClubin hyödyt ja ominaisuudet 30 minuutissa. Ilmoittaudu nyt!

Uudelleenorganisoi, järjestä, kopioi, siirrä, huolla …

03.06.2011
Uutiset

Toukokuun päivityksissä keskityimme seurarakenteen helppoon muutoksenhallintaan ja huoltoon sekä käytettävyyden parantamiseen. Lisätoteutuksina tarjottiin myös jonotus-ominaisuus tapahtumailmoittautumisiin ja jäsenen mahdollisuus antaa järjestelmän kautta palautetta myös omalle järjestölleen.

Kiitämme kaikkia myClubin käyttäjiä palautteesta ja toivotamme kaikille hyvää kesää!

Terveisin,
myClub-tiimi


Toukokuun palvelupäivitykset pitivät sisällään seuraavat uudet toiminnallisuudet

  • myClub-ryhmien uudelleenorganisointi asetuksista – siirrä & järjestä
  • Tiedotteen tallennus jälkikäteen toiseen ryhmään
  • Laskun tallennus jälkikäteen toiseen ryhmään
  • Laskupohjan tallennus jälkikäteen toiseen ryhmään
  • Jäsenien lisääminen käyttöliittymässä aktiivisena olevaan ryhmään
  • Valittujen tapahtumien siirto haluttuun ryhmään
  • Valittujen tapahtumien poistaminen
  • Valittujen tapahtumien kopiointi halutuille viikoille
  • Palautekanava jäseneltä seuralle ”anna meille palautetta”-linkistä
  • Tapahtumien haku valituilla päivämääräkriteereillä
  • Laskujen haku valituilla päivämääräkriteereillä
  • Hakukriteerien täydennyksiä ja käytettävyysparannuksia
  • Ilmoittautuminen jonoon

myClub-vinkkejä

Vinkki 1. myClub-ryhmät

Ryhmät ja aliryhmät myClubissa ovat järjestön itsenäisiä yksiköitä – ”Kustannuspaikka”, ”Jaos”, ”Joukkue”.

Jäsen voi kuulua yhteen tai useampaan ryhmään. Ryhmiä kannattaa hyödyntää kun halutaan eritellä esimerkiksi maksusuorituksia tai tapahtumatilastoja ryhmäkohtaisesti. myClub huolehtii jaottelusta automaattisesti. Myös myClub Flow -jäsentiedotteet voidaan ryhmien avulla kohdentaa halutulle osalle organisaatiota.

Kun haluat käsitellä vain tiettyä ryhmäkokonaisuutta, valitse käyttöliittymän vasemman yläkulman ryhmänavigoinnista haluttu ryhmä. Näin näet helposti vain valittuun ryhmään liittyvät asiat ja toimintosi kondentuvat ja tallentuvat oikeaan ryhmään.
Kun luot laskun, tapahtuman tai tiedotteen, valitse ensin ryhmänavigoinnista haluttu ryhmä johon toiminto kohdentuu.

Vinkki 2. Miten jäsenet saavat ryhmän jäsenyyden?

Henkilö saa ryhmän jäsenyyden seuraavilla tavoilla

  1. Henkilö ilmoittautuu ryhmän tapahtumaan (automaatinen)
  2. Henkilö merkitään läsnäolleeksi ryhmän tapahtumaan (automaattinen)
  3. Henkilö valitaan ”jäsenet”-sivulta ja käytetään ”siirrä ryhmään”-toimintoa (manuaalinen)
  4. Aktivoidaan käyttöliittymästä haluttu ryhmä ja ”jäsenet”-sivulla käytetään ”lisää ryhmään”- toimintoa (manuaalinen)

Vinkki 3. Tapahtumailmoittautumiset etukäteen kätevästi – hyödynnä kopiointia

Jos seurallasi on viikoittain vakiovuoroja samaan aikaan ja haluatte vastaanottaa jäsenten tapahtumailmoittautumiset etukäteen, käy ilmoittautumisten vastaanotto kätevästi kun valitset tapahtumalistasta viikon tapahtumat ja kopioit ne seuraavalle viikolle hyödyntämällä ”kopioi tapahtumat”-toimintoa

Vinkki 4. Kenelle myClub tiedotteet näkyvät?

Luodessasi uuden myClub-tiedotteen tallentuu se käyttöliittymässä aktiivisena olevan ryhmän tiedotteeksi. Tiedotteen näkevät myClub Flowssa jäsenet, jotka kuuluvat kyseiseen ryhmään tai kyseisen ryhmän aliryhmiin.

Kun tiedotat jäseniäsi myClub Flow:n avulla ( harjoitusajat, vuositapahtumat, vakuutusohjeistukset … ), jäsenet kiittävät sinua mm. pitämällä yhteystietonsa päivitettyinä.

Vinkki 5. Laskun tiliöinti

Luodessasi uuden myClub-laskun, tallentuu se käyttöliittymässä aktiivisena olevan ryhmän laskuksi. Kaikki tämän laskun maksusuoritukset tiliytyy automaattisesti kyseiselle ryhmälle ja esimerkiksi maksusuoritusraportti eritellään automaattisesti ryhmäkohtaisesti. Muista luoda lasku halutun ryhmän ollessa käyttöliittymässä aktiivisena.

Vinkki 6. Tehokasta jäsenrekisterin hallintaa hakukriteereillä

Hakukriteereitä hyödyntämällä pystyt tehokkaasti suodattamaan isosta henkilömäärästä juuri halutun kohderyhmän päivittäisissä toiminnoissa kuten sähköpostiviestinnässä, laskujen luonnissa ja jäsenrekisterin ylläpidossa. Kokeile ihmeessä!

Voit miettiä vaikka miten tehdään seuraavat haut ”jäsenet”-sivulla hyödyntämällä hakukriteereitä

  1. näytä kaikki henkilöt, jotka ovat yli 18 vuotiaita ja valmentajia
  2. näytä kaikki henkilöt, joille ei ole annettu seurasi jäsenmaksua
  3. näytä kaikki henkilöt, jotka ovat käyneet harjoituksissa viimeisen kuukauden aikana
  4. näytä kaikki henkilöt, jotka eivät ole käyneet harjoituksissa viimeiseen puoleen vuoteen
  5. näytä kaikki henkilöt, joilla on erääntyneitä laskuja ja jotka ovat käyneet harjoituksissa viimeisen 2 kuukauden aikana
  6. näytä kaikki henkilöt, jotka eivät ole koskaan kirjautuneet myClub-järjestelmään sisään

Kuinka monessa onnistuit?

Kokeile ilman riskiä

Mikäli seura ei ole tyytyväinen myClub-palveluun tai myClub-lisäpalveluun (koskee Kirjanpito, Pankkiyhteys, Kotisivupaketti, Verkkolaskutus, Verkkokauppa, Aulamoodi, Tuotteet, Vuorosuunnittelu), saa seura rahat takaisin peruessaan myClub-palvelun tai ko. lisäpalvelun.

Seuralla on oikeus myClub-takuuseen kerran kunkin (lisä)palvelun osalta. Rahat palautetaan seuran määrittelemälle tilille seuraavan kalenterikuukauden aikana (myClub-palvelu) tai hyvitetään seuraavan kuukauden palvelumaksussa. Takuu voimassa 6kk palvelun tilauspäivämäärästä.

Tilaa myClub